RIKTLINJER FÖR GESTALTANDE ARBETE OCH HANDLEDNING AV MEDSTUDENTER
Som riktlinjer och stöd i arbetet är det bra att utgå från de olika delarna i BVK:s bedömningsmatris (bedömningsmatrisen i sin helhet har ni fått tidigare och den finner du under dokument på GUL):
PROCESS
|
ÖPPENHET
Förmågan att hålla sig öppen och experimenterande. Mod. Att våga pröva många olika vägar och ingångar. Våga misslyckas.
|
DRIVKRAFT
Förmåga att driva processen framåt. Förmåga att söka handledning från lärare eller medstudenter. Bidra till det gemensamma lärandet.
| |
REFERENSER OCH FÖREBILDER
Förmåga att se, använda, koppla ihop och ta in omvärlden i arbetet.
| |
PRESENTATION
|
RISKTAGANDE
Förmåga att ta nya steg eller att fördjupa en problematik. Mod.
|
FORMELL KVALITET
Förmåga att välja relevant uttryck i relation till intention.
| |
KOMMUNIKATION
Förmåga till att skapa interaktion. Dialogicitet. Mottagarperspektiv.
| |
REFLEKTION
|
KONTEXT
Förmåga att sätta in arbetet i ett pedagogiskt, didaktiskt och eller ett omvärldsperspektiv.
|
LÄRANDE
Förmåga att se sin egen utveckling. Hur, vad, varför lärde jag mig.
| |
KOMMUNIKATION
Förmåga att ge struktur åt det iakttagna. Dialogicitet. Mottagarperspektiv.
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar