torsdag 23 oktober 2014

Assignment 1-digitalt samlande

Det här med Pinterest är ju fantastiskt tycker jag! Istället för att samla bilder på skrivbordet på datorn eller klippa ut saker ur tidningar osv. kan man söka och lägga sina bilder i olika anslagstavlor på Pinterest. Nu vet jag inte om man kan besöka min sida om man inte har Pinterest eller hur det funkar men jag gör ett försök. Här är en länk till min sida där jag samlat inspiration kring bilder med skuggor. Jag kallar mappen Shadowlands.

Man kan fråga sig varför jag fastnat för det här temat och det började lite av en slump egentligen att jag filmade skuggor och i mitt eget skapande tycker jag att det är intressant med transparenta uttryck som jag kan hitta när jag arbetar med flytande tusch, akvarell, glas osv. Bilderna jag samlat är foton där fotograferna har arbetar med skuggor och transparens. Vad är en skugga egentligen? Något synligt, men som man inte kan ta på. Som en tanke, som en känsla, som det andliga, som själen.
Det finns något spännande i att fånga det flyktiga.

http://www.pinterest.com/lindasandberg90/shadowlands/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar